Food truck – czyli restauracja w samochodzie

Własny food truck to nie tylko ciekawa alternatywa dla klasycznej restauracji, ale również znakomity sposób na rentowny interes. Brak stacjonarnego lokalu pozwala na obniżenie kosztów przedsięwzięcia, lecz determinuje to co, i jak, jest wydawane klientom. To jednak nie stanowi przeszkody w opracowywaniu dość często niezwykle kreatywnego jadłospisu.

Pojazd, z którego będzie prowadzona sprzedaż, kosztuje nawet do 200-300 tysięcy PLN. Taki samochód musi być dostosowany do profilu zakładanej działalności, posiadać potrzebne pozwolenia i przejść kontrolę sanepidu. Wszyscy pracownicy muszą pokazać ważne orzeczenia sanitarno-epidemiologiczne. W kwestii sprzedaży trunków wymagana jest stosowna koncesja.

Niekiedy sam pomysł to za mało, żeby prowadzenie samodzielnie food trucka przekładało się na wymierne profity. Należy zadbać również o właściwą lokalizację postawienia auta. Szczególnie atrakcyjne są regularnie uczęszczane ciągi pieszych albo parkingi, gdzie stoją podobne food trucki – w tym przypadku należy jednak liczyć się z rywalizacją. Dobrym pomysłem jest również udział w zaplanowanych eventach. Dobrze jest również na starcie postawić na spójną identyfikację wizualną i aktywne działanie w mediach społecznościowych, dzięki którym łatwo można dotrzeć do najważniejszej grupy odbiorców – dwudziestoparolatków ceniących sobie luźne spotkania przyjaciółmi oraz imprezy.

Posiadanie food trucka to również również wady, które warto wziąć pod uwagę. Wielu posiadaczy narzeka, że jest to biznes niecałoroczny. Jednak nakłady pieniężne na opłaty poza sezonem bywają zdecydowanie niższe niż lokalu tradycyjnego. Dodatkowo należy mieć na względzie to, że nie wszystkie potrawy uda się przyrządzić w ciężarówce, a wtedy może być potrzebne zaplecze w formie wydzierżawionej kuchni, czy podobnego pomieszczenia, który będzie punktem wypadowym.

Tagi , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *